„Związek Dealerów Samochodów to organizacja, która przede wszystkim jednoczy marki działające na polskim rynku i daje możliwość wymiany doświadczeń i wiedzy pomiędzy nimi. Biznes dealerski, bez względu na sprzedawaną markę opiera się na tych samych filarach i warto się od siebie wzajemnie uczyć. Równie ważne jest to, że zrzeszając się w Związku Dealerów Samochodów mamy możliwość prezentowania spójnego głosu w kwestii ustaw rządowych, rynku i naszych potrzeb. Doceniam stworzony przez Związek „Kodeks Dobrych Praktyk”, który stworzył standardy i uporządkował współpracę np. z instytucjami finansowymi czy ubezpieczeniowymi. Uważam, że przynależność do Związku stanowi wartość dla każdego dealera.”

Agata Raniecka prezes firmy Dixi-Car

„Do Związku Dealerów Samochodów powinien przystąpić każdy dealer działający w naszym kraju. Dzięki lobbingowi prowadzonemu przez ZDS, ustawa o „podatku handlowym” zmieniła kształt i praktycznie nie będzie już dotyczyła dealerów. Związek miał także nieoceniony wpływ na kształt wielu innych ustaw, dotyczących np. abonamentu RTV, tablic dealerskich czy akcyzy. Obecnie ZDS bardzo mocno działa na rzecz bezgotówkowego rozliczania szkód komunikacyjnych i zaostrzenia przepisów dotyczących rejestracji starych samochodów sprowadzanych z zagranicy. Związek stworzył także „Pogotowie Prawne” w ramach którego oferuje członkom bezpłatną pomoc prawną. Nieocenione są również działania marketingowe jak np. akcja „Karta Ratownicza w pojeździe”, które skutecznie pomagają kreować pozytywny wizerunek dealera.”

Wiesław Mrozowski prezes firmy CRH Żagiel Auto

„Wielokrotnie mieliśmy okazję przekonać się, że warto być członkiem ZDS. Często jako indywidualni przedsiębiorcy nie jesteśmy na uprzywilejowanej pozycji w stosunku do korporacji, z którymi przyszło nam współpracować, warto wtedy wspierać się takim podmiotem jak Związek który dysponuje wiedzą i praktyką w kontaktach z Importerami. Niezwykle cenne jest również wsparcie prawne, które oferuje dealerom ZDS, przy tak często zmieniających się przepisach dotyczących działalności gospodarczej, ekologii czy kwestii konsumenckich. Należy również wspomnieć o bogatej ofercie szkoleń specjalistycznych organizowanych dla dealerów, z których jako firma często korzystamy. Odkąd jesteśmy członkami ZDS, czujemy wyraźne wsparcie i pomoc, zawsze gdy tego potrzebujemy. Ma to dla nas ogromną wartość i bardzo to doceniamy.”

Zyta Majchrzak prezes firmy Autotraper

„Kiedy kilka lat temu Marek Konieczny rozmawiał ze mną na temat idei powstania niezależnej organizacji dealerskiej, nie miałem wątpliwości, że powinienem przystąpić do tej inicjatywy. Powodzenie firm dealerskich zależy w dużym stopniu od uwarunkowań zewnętrznych. Niezmiernie ważne są przepisy prawne dotyczące branży motoryzacyjnej oraz współpraca dealerów z importerami. Lata działania ZDS pokazały, że jest to organizacja, która w istotny sposób wpływa na otoczenie prawne. Wystarczy wspomnieć tylko zmianę przepisów w zakresie VAT od użytkowanych w firmach samochodów, co zdecydowanie wpłynęło na dynamiczny rozwój sprzedaży samochodów i zwiększenie obrotów w serwisie. ZDS jest też silnym partnerem w rozmowach z importerami. Interwencje ZDS u niektórych importerów pozwoliły zabezpieczyć podstawowe prawa dealerów w ich relacjach. Ponieważ w Zarządzie ZDS (Radzie Dealerów) reprezentowane są stowarzyszenia poszczególnych marek daje to gwarancję, że wszyscy polscy dealerzy mają swoją reprezentację. Z sukcesów ZDS korzystają więc nie tylko jego członkowie, ale też dealerzy, którzy do ZDS nie należą. Ci ostatni powinni się więc zastanowić czy również nie powinni przystąpić do Związku, aby zwiększyć jego znaczenie i skuteczność działania.”

Bogusław Kowalski prezes firmy Auto Idea

„Związek Dealerów Samochodów stawia sobie za cel obronę interesów w całej branży motoryzacyjnej, reprezentując w sposób stanowczy jej racje. Przynależność do ZDS daje możliwości artykułowania interesów członków przed władzami samorządowymi oraz parlamentarzystami. ZDS służy wymianą doświadczeń swoich członków, jak również wspomaga działania Stowarzyszeń dealerskich, służąc pomocą prawną w rozwiązywaniu wielu problemów wynikających ze współpracy dealer – importer. ZDS to lobby branży motoryzacyjnej tak bardzo potrzebne do przedstawiania racji tej branży, bo : NIC O NAS BEZ NAS! Bardzo zachęcam do wstąpienia w szeregi Zwiazku Dealerów Samochodów. W ZESPOLE SIŁA!”

Grażyna Dukiewiczprezes firmy Dukiewicz s.j.

„Świadomy biznes – to nam daje obecność w ZDS. Rynek dealerski w Polsce rozwija się niezwykle dynamicznie, a w ślad za tym idą m. in. różne zmiany ustawodawcze i prawne. Jako członkowie ZDS, na bieżąco monitorujemy wszystkie działania, i analizujemy ich wpływ na nasze przyszłe funkcjonowanie. O podejmowanych krokach i kwestiach poruszanych przez Związek, informuje zawsze miesięcznik Dealer.Kolejna zaleta przynależności do Związku to bez wątpienia dobre praktyki. Skupiając w swoich strukturach firmy dealerskie, reprezentujące blisko połowę rynku sprzedaży samochodów w Polsce,Związek daje ogromne możliwości wymiany dobrych praktyk. Dodatkowo, funkcjonująca przy ZDS Rada Dealerów, składająca się z przedstawicieli wszystkich marek obecnych w Związku, gwarantuje każdemu równy głos w procesach decyzyjnych. Ponadto organizacja działa też aktywnie na rzecz budowania pozytywnego wizerunku branży motoryzacyjnej w Polsce, a co za tym idzie, każdego jej członka.”

Michał Łuczak prezes firmy Grupa Wróbel

„Ze Związkiem Dealerów Samochodowych jestem związany od samego początku ich działalności. Niezwykle cenię sobie tę współpracę która jest realizowana na wielu płaszczyznach. Przykładem może być akcja pt. „Wybieram ASO”, która pokazuje naszą przewagę w stosunku do serwisów niezależnych. Wykorzystując tę akcję uświadamiamy naszych klientów wskazując im konkretne korzyści płynące z obsługi samochodu w naszym serwisie.

Kolejnym ważnym aspektem istotnym z mojego punktu widzenia jest dostęp do platformy szkoleniowej z różnych motoryzacyjnych obszarów. Rozwój w dzisiejszych czasach jest bardzo ważny, dlatego stawiam na edukację moich ludzi i aktywnie korzystam z dedykowanych szkoleń, które przynoszą mojej firmie same korzyści. Uważam, że współpraca ze Związkiem Dealerów Samochodowych to duża wartość dla biznesu.”

Krzysztof Jaroszewiczprezes firmy Jaszpol